reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marian Vojtko

Marian Vojtko

Bloger 
  • Počet článkov:  289
  •  | 
  • Páči sa:  195x

Keď bolo PMD 85 hitom, uchvátili ma počítače. Na istý čas sa mi stali profesiou... Napokon ma však uchvátil Niekto iný. Zoznam autorových rubrík:  Zo životaSvet v ktorom žijemedumkyKocúrkovo SRslovenčinaCirkev v súčasnostifinancovanie cirkviModlitbyŽivot KristaDejiny CirkviKristus a myZaujimavosti o svätých a cirkvMyjavaSpomienkyXXXLNezaradené

reklama

Zo života

Pes, priateľ človeka

Marian Vojtko

Pes, priateľ človeka

Dnes má Gordon pol roka. Čo mi to napadlo - mať psa? (video)

  • 3. jún 2022
  • Páči sa: 4x
  • Prečítané: 273x
  • 0
Hasprunský anjelík

Marian Vojtko

Hasprunský anjelík

V roku 1799 bola 20. februára pokrstená Františka, dcéra krajčíra Jána Lukačoviča, ktorý bol zároveň kostolníkom, a jeho manželky Kataríny. Krstnými rodičmi boli miestny učiteľ Andrej Benaczy s manželkou Julianou.

  • 23. feb 2021
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 173x
  • 3
RTVS si zo mňa v noci urobil "dobrý deň"

Marian Vojtko

RTVS si zo mňa v noci urobil "dobrý deň"

Neviem, koľko bolo hodín. Keď som sa zobudil, bola tma. Chvíľu som sa prehadzoval, potom mi napadlo, že keď nespím, kuknem, či Slováci v Pjončangu náhodou niečo nevyhrávajú. A tak som zmačkol diaľkový.

  • 23. feb 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 621x
  • 0
Realita veku

Marian Vojtko

Realita veku

Keď sa ráno na posteli snažím rozhýbať, keď mi občas sekne v krížoch, keď nevidím na drobné písmenká na obale tovaru ... uvedomím si tieto znamenia pribúdajúceho veku. Ale subjektívne sa cítim stále mladým...

  • 14. sep 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 657x
  • 2
Prajem požehnané Vianoce

Marian Vojtko

Prajem požehnané Vianoce

priateľom, známym, čitateľom... Nasledujúce fotografie sú takou úvahou o realite vianočného času na Záhorí (Štedrý deň 2014) a našou romantickou predstavou vianočnej idylky:

  • 25. dec 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 761x
  • 3
reklama
"Všetko naopak"

Marian Vojtko

"Všetko naopak"

je útla knižôčka od Julesa Vernea, v českej verzii sa volá "Zmatek nad zmatek".Jedná sa o voľné pokračovanie slávneho románu "Cesta na Mesiac".Zakiaľ v tom známom románe sa vedci z oblasti delostreleckej techniky pokúšali vystreliť prvých "kozmonautov" na Mesiac (a len tesne minuli), v tomto pokračovaní mali za úlohu vytvoriť také delo, ktorého výstrel by na princípe reakcie vychýlil zemskú os.Účelom malo byť, aby sa dalo ťažiť uhlie v polárnych oblastiach.Ani tento raz im to však nevyšlo. Pri výpočte sa im zmazala jedna nula, takže delo malo napokon len desatinu potrebnej veľkosti, aby vyvolalo želaný efekt.Zdá sa, že táto knižka, ako jediný z Verneových nápadov (popri "Dvoch rokoch prázdnin"), sa nestala predpoveďou neskoršej reality.Naozaj?Nasledujúce fotografie naznačujú čosi iné ...

  • 5. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 396x
  • 1
1. apríl - biela Veľká noc

Marian Vojtko

1. apríl - biela Veľká noc

Keby ešte žil I. Berlin a nachádzal by sa dnes na Slovensku, mohol by zložiť pokračovanie piesne White Christmas. Oscara by však za White Easter už asi nedostal. Mohlo by to však znieť celkom ako prvoaprílový žartík, nebyť dneška...Po včerajšej metelici, sa dnes na šibačov usmievalo zmrznuté slniečko.

  • 1. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 355x
  • 1
Veľkonočná nedeľa či skôr Vianoce?

Marian Vojtko

Veľkonočná nedeľa či skôr Vianoce?

Sedím pri počítači a pozerám si čertvo nafotené fotky, doklad toho, čo sa reálne deje za oknom. V pozadí mi ako kulisa znie z televízie reklama: "Prezujte na letné pneumatiky!"

  • 31. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 432x
  • 5
Záhorie - Day After

Marian Vojtko

Záhorie - Day After

Správy hovorili o ničivej smršti, ktorá zasiahla obce Sekule a Moravský Svätý Ján na Záhorí. Mimo pozorností novinárov zostala susedná obec Borský Svätý Jur, ktorá síce priamo zasiahnutá nebola, ale ničivú silu vetra si odniesla chatová oblasť Tomky v jej katastri.Takto to vyzeralo na druhý deň:

  • 24. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 405x
  • 0
Trojhraničný bod - moravská strana

Marian Vojtko

Trojhraničný bod - moravská strana

Bod, v ktorom sa stretajú hranice Slovenska, Rakúska a Českej republiky, sa nachádza uprostred rieky na sútoku Moravy a Dyje.Toto miesto som už navštívil zo slovenskej i rakúskej strany. Zostáva mi ešte česká, vlastne moravská strana.Podarí sa mi tam dostať?Rieky Dyje a Morava tu vytvárajú najjužnejší cíp územia Moravy. Na severe ho uzatvára obec Lanžhot, od ktorého na juh už mapy žiadne cesty neponúkajú, len ujo Gúgl tam akúsi spleť ciest, či cestičiek prezrádza.

  • 6. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 001x
  • 2
reklama
Trojhraničný bod - rakúska strana

Marian Vojtko

Trojhraničný bod - rakúska strana

Sútok riek Moravy a Dyje je miesto, kde sa stretajú hranice troch štátov: Slovenska, Rakúska a Českej republiky.Keďže hranice prechádzajú stredom riek, na hraničný bod sa hraničný kameň postaviť nedá, len na breh rieky. Zo slovenskej strany som toto miesto našiel bez väčších problémov, a to i napriek tomu, že k nemu nevedie žiadna značka (turistická, cyklistická) a poľné/lesné cesty v mapách nie sú riadne zaznačené.Ako to však bude vyzerať z opačnej - rakúskej strany?

  • 2. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 546x
  • 0
Trojštátny hraničný bod

Marian Vojtko

Trojštátny hraničný bod

Už tri roky bývam kúsok od hraníc. Do Rakúska čo by kameňom dohodil; a aj do Česka (vlastne Moravska) by odtiaľto dohodil určite taký Železný (Jan), či Bugár (Imrich), ba možno aj Fibingerová. (to tá olympiádová atmosféra... :-)A tak mi napadlo, že na to, ako som tu dlho, pomerne málo poznám okolie. Patrilo by sa vidieť miesto, kde sa stretá česko-rakúsko-slovenská hranica. Preto som  sa vydal na prieskum.

  • 30. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 830x
  • 4
Mám to za sebou

Marian Vojtko

Mám to za sebou

Ráno omša. Potom som dal ženám, čo prišli upratovať, kľúče od kostola.A ešte pred raňajkami som išiel voliť.Pred kultúrnym domom stálo viacero áut, objavil sa i bicykel. V chodbe = volebnej miestnosti je prekvapivo veľa ľudí.Odovdávam voličský preukaz a dolujem spomedzi iných dokladov občiansky. Členovia volebnej komisie hovoria: "Ten netreba, veď vás poznáme.""A nepotrebujete si opísať údaje?" pýtam sa."Tie sú všetky aj na voličskom preukaze."Dostávam lístky a obálku. Pozerám, či za niektorou z troch plent je voľno.Hoci ľudí je tu dosť, ide to rýchlo - ľudia sa vopred pripravili a teda nezdržiavajú hľadaním, koho voliť.Pri odchode sa pýtam, dokedy budú rátať hlasy."Asi do rána," odpovedajú, "to môžeme ísť potom rovno na rannú omšu."Ak by takáto učasť bola celý deň a aj v iných obciach, tak by tieto voľby mohli celkom dobre dopadnúť.

  • 10. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 257x
  • 1
Je v každom z nás skrytý rasizmus?

Marian Vojtko

Je v každom z nás skrytý rasizmus?

Keďže "piano" v záujme zvýšenia kvality diskusií mi už neumožňuje príspevok pod blogom pani Kosovej Mýtus zvaný integrácia, využijem túto formu reakcie.Blogerka v článku opisuje svoje skúsenosti, ako Rómku s vysokoškolským diplomom prijíma okolie a spoločnosť.

  • 11. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 703x
  • 16
Prečo som neodbočil?

Marian Vojtko

Prečo som neodbočil?

Pre obce v okolí Šaštína je výhodným cestným prepojením na krajské mesto Trnavu cesta cez vojenské lesy - "strelnicu" z Lakšárov na Plavecký Mikuláš. Kedysi vraj bola tá cesta ako tankodrom, ale pred pár rokmi ju opravili a je na nej nový kvalitný asfalt. Inak by bolo treba vojenský výcvikový priestor obchádzať cez Senicu alebo Malacky.Jedinou nevýhodou sú vojenské cvičenia. Vtedy je cesta uzatvorená. Vodiči, ak to nezistia z rozhlasového dopravného hlásenia, dozvedia sa to až na mieste. A nezostane im nič iné, len sa otočiť...Trasa do Trnavy pokračuje dalšou vynovenou cestou cez Bukovú, ktorá má tiež kvalitný asfaltový povrch, a tak je táto cesta vhodnou alternatívou k ceste preplnenej kamionmi z Jablonice cez Bielu horu.Dnes ráno som si naplánoval cestu do Trnavy. Hneď som si zapol Rádio Expres, aby ma dopravné hlásenie varovalo pred prípadnými komplikáciami.

  • 13. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 787x
  • 1
reklama
"I tak še dá"

Marian Vojtko

"I tak še dá"

... povedali by východniari.Tento článok nie je o parkovaní pri súvislej žltej čiare na kraji vozovky, i keď aj to je fakt.Mňa skôr zaujala kuriozita dopravnej sústavy vozidiel, ktorá akoby vyjadrovala úroveň nášho zdravotníctva.

  • 6. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 990x
  • 1
Keď som bol pacientom

Marian Vojtko

Keď som bol pacientom

Lekári, nemocnice a zdravotníctvo je v týchto dňoch témou číslo 1.Viacerí blogeri už opísali svoje pacientské skúsenosti, tak sa reku pridám aj ja.Ak nepočítam narodenie a keď mi v útlom detstve vyberali krčné mandle, tak som ležal v nemocnici len raz. Vlastne dva razy. Je tomu už takmer dvadsať rokov.

  • 3. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 962x
  • 4
Prišuo Tesco do Mauacek

Marian Vojtko

Prišuo Tesco do Mauacek

Vo včerajšie sobotné popoludnie som prechádzal cez Malacky, presnejšie ich okrajom.Táto metropola južného Záhoria žila v týchto dňoch dvomi výnimočnými udalosťami:1) Otvorenie nového supermarketu Tesco.Na túto udalosť reťazec už vopred upozorňoval letákmi obyvateľov širokého okolia, v ktorých lákal napríklad na rožky za 4 centy.2) Mimoriadna nočná akciová zľava v Kauflande.Kým Billa a Lidl zostali pokojní (ako blízki susedia si navykli žiť v konkurenčnom prostredí; okrem toho majú výhodu centra), Kaufland usadený na výpadovke do Levár, kam si azda ešte nadídu Gajarčania, videl veľkú konkurenciu, ktorá sa usadila na významnej výpadovke v smere nielen na diaľnicu Bratislava-Kúty, ale i na Pezinok. A tak urobil pre svojich verných zákazníkov akciu, ktorá vyvolala skutočné šialenstvo.Keď už som teda prechádzal Malackami, tak som sa rozhodol, že sa v tom novom Tescu zastavím.

  • 30. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 992x
  • 3
Školáci a smútočné oznamy

Marian Vojtko

Školáci a smútočné oznamy

Odpočuté:Jedna známa spomínala, ako prechádzala ulicou a všimla si skupinku chlapcov - školákov, ako stoja pri vitrínke, určenej pre smútočné oznamy, parte.Zaujalo ju to, lebo zvyčajne obsah tejto vývesky zaujíma ženy, najmä staršiu generáciu. Ale takýchto chlapcov?So skrytou zvedavosťou sa blížila ku skupinke výrastkov.

  • 19. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 225x
  • 2
Čaro suchej zimy

Marian Vojtko

Čaro suchej zimy

Vraj sa už zima končí. Jej rôzne podoby ponúkajú všeličo zaujímavé.Kedysi v zime z komínov stúpal dym a lietali sadze.Dnes, keď kúrime zemným plynom, je dym z komína čistý. Väčšina z nás asi nevie, čo to z neho vlastne stúpa.Ak je však komín vodorovný, pod ním strieška (keďže je suchá zima, nie je zapadnutá snehom) a k tomu silný mráz, tak vznikne takýto ľadový stalagmit:

  • 11. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 801x
  • 5
reklama
SkryťZatvoriť reklamu