reklama

VÚB hackuje svojich klientov?

VÚB posiela svojim klientom e-mail z cudzej adresy, cez ktorý sa majú prihlásiť do internet bankingu a telefónom od nich žiada prístupové údaje k účtu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Včera mi prišiel e-mail s logom "VUB banka", nie však z emailovej adresy banky, ale z adresy vub@dimar.sk.
V texte sa píše:
... prinášame Vám novinku - posielanie platieb cez Internet Banking úplne jednoducho. Len na telefónne číslo príjemcu. +421 ... Už nič viac nepotrebujete! Stačí Vám len telefónne číslo.
Na platbu nepotrebujete ani číslo účtu v tvare IBAN. Stačí sa 1x zaregistrovať a platíte.
Užite si najjednoduchší spôsob platenia v súčasnosti.
Vaša VÚB banka.

A k tomu možnosť kliknutím priamo z e-mailu otvoriť si stránku s internet bankingom, kde treba napísať svoje prihlasovacie meno a heslo a odoslať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keďže chodí mnoho falošných výziev, zaregistrovať sa akože v banke, pričom klient nechtiac poskytne prístupové údaje ku svojmu kontu hackerom, mail som preposlal na jediný e-mailový kontakt banky, uvedený na ich stránke. Nech si preveria, či sa nejedná o podvod.

Po niekoľkých hodinách mi nejaká pani volala na mobil, že je z VÚB a volá kvôli e-mailu, ktorý som im poslal.
Vedela moje meno, volala na moje tel. číslo, na základe e-mailu, ktorý som poslal z adresy, ktorú má banka zaregistrovanú spolu s tel. číslom pri mojom mene.
Napriek tomu pani povedala, že si ma potrebuje overiť, preto aby som jej do telefónu nadiktoval svoje PRÍSTUPOVÉ ÚDAJE NA INTERNET BANKING.
Bol som z toho zaskočený, ona však trvala na svojom.
Tak som jej povedal, že som im práve preto poslal ten mail, lebo mám podozrenie, či sa nejedná o podvod, a nemienim len tak telefónom niekomu dávať údaje na prístup k môjmu účtu.
Pani na to povedala, nech chvíľu počkám, odpojila sa a po chvíli sa znovu ozvala, že ten e-mail posielala banka a teda je všetko v poriadku. A že ma môže informovať o nových ponukách banky.
Keď som nemal záujem, tak sa porúčala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo si potom človek môže myslieť o dôveryhodnosti banky?

Marian Vojtko

Marian Vojtko

Bloger 
  • Počet článkov:  289
  •  | 
  • Páči sa:  195x

Keď bolo PMD 85 hitom, uchvátili ma počítače. Na istý čas sa mi stali profesiou... Napokon ma však uchvátil Niekto iný. Zoznam autorových rubrík:  Zo životaSvet v ktorom žijemedumkyKocúrkovo SRslovenčinaCirkev v súčasnostifinancovanie cirkviModlitbyŽivot KristaDejiny CirkviKristus a myZaujimavosti o svätých a cirkvMyjavaSpomienkyXXXLNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu