reklama

Môže SNS porušovať jazykový zákon?

Je zrejmé, že jazykový zákon - povinnosť uvádzať pri inojazyčných textoch i text v štátnom (rozumej slovenskom) jazyku, bol národniarmi vytvorený ako bič na Maďarov.Znamená to však, že pre slovenských národniarov tento zákon neplatí?Môžu oni používať maďarčinu bez paralelného použitia slovenčiny?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Dnes som mal zapnuté TA3, kde sa nejaký predstaviteľ SNS rozohňoval za dobro Slovenska. Pritom (samozrejme) nemohol opomenúť stranu Bélu Bugára, ktorú označoval maďarským slovom "híd".
Mám dojem, že to nie je prvý raz, čo som takéto označenie dotyčnej politickej strany počul z úst národniarskeho funkcionára.

Odhliadnuc od toho, že to nie je správny názov spomenutej strany, lebo tá sa volá "Most-Híd" (pričom jej zakladatelia takúto dvojjazyčnú formu názvu zrejme nezvolili zo strachu pred sankciami za porušenie jazykového zákona),
vyvstáva otázka, prečo predstavitelia SNS pri verejných vyhláseniach porušujú jazykový zákon a uvádzajú maďarský výraz bez slovenského, hoci aj im to zákon ukladá?

Nemal by ktosi ten nimi upletený bič teraz otočiť na nich samých?

Marian Vojtko

Marian Vojtko

Bloger 
  • Počet článkov:  289
  •  | 
  • Páči sa:  196x

Keď bolo PMD 85 hitom, uchvátili ma počítače. Na istý čas sa mi stali profesiou... Napokon ma však uchvátil Niekto iný. Zoznam autorových rubrík:  Zo životaSvet v ktorom žijemedumkyKocúrkovo SRslovenčinaCirkev v súčasnostifinancovanie cirkviModlitbyŽivot KristaDejiny CirkviKristus a myZaujimavosti o svätých a cirkvMyjavaSpomienkyXXXLNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu