reklama

Dominike, ktorú poznám i nepoznám

25. januára 1996 som nastúpil na svoje tretie kaplánske miesto do Šamorína. Bol som tam len päť mesiacov, ale i tak som tam spoznal mnoho dobrých a zaujímavých ľudí.Jedným zaujímavým človekom, vlastne človiečikom, bola dva a pol ročná dcérka organistky. Nielenže to bolo roztomilé blonďaté a okaté deco, bola veľmi vnímavá a zhovorčivá. V pohode s okolím komunikovala v slovenčine i maďarčine, pričom tieto jazyky rozlišovala. Bolo jasné, že sa vo svete nestratí.I keď po mojom odchode zo Šamorína som ju už viac nevidel (len s dedkom z Kalinkova som bol ešte istý čas v sporadickom korešpondenčnom styku), z pamäti sa mi nevytratila. Jej krstné meno som si už síce nepamätal, ale občas som ju v rozhovoroch so známymi o mojom pôsobení v Šamoríne spomenul...V pondelok večer som mal pri práci (ako kulisu) zapnutú Superstar. Na "pol ucha" som sledoval dej, výkony súťažiacich a komentáre poroty. Až prišla záverečná rekapitulácia semifinalistov, a tam zaznelo: "Dominika Stará zo Šamorína."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

V tom momente sa aktivizovali moje pamäťové bunky: Veď to by mohlo byť to zlaté deco, na ktoré si občas spomínam! Má 16 ... čo som bol v Šamoríne, je 13 a pol, vtedy mala dva a pol, to sedí!
Chvíľka gúglovania a už to bolo jasné: Dominikine oči - tie si pamätám.

Je to príjemné, vidieť po rokoch niekoho, na koho si človek rád spomína. (V tomto prípade nielen na to okaté deco, ale na celú rodinu - rodičov, starých rodičov, Lenku, ktorú som na gymnáziu učil náboženstvo, Jožka, ktorý mi v Kalinkove miništroval...)

Dominika,
na týchto mojich spomienkach na krásne chvíle, strávené v Šamoríne, je tvoja zásluha len nepriama, takže za to ti ďakovať nebudem.
Chcem ti však zaželať, aby si talenty a dary, ktoré si od Boha a rodičov dostala, rozvíjala a aby si bola v živote úspešná.
SMSky ti síce posielať nebudem (na to sú iní), ale nech už v súťaži dopadneš akokoľvek, je isté, že si dobrá speváčka (ako mnohí další z vašej rodiny) a vo svete sa určite nestratíš.
A prajem ti ešte jedno: aby si bola stále dobrým človekom. To je veľká devíza, ktorú ti rovnako, ako lásku k spevu, vštepila do srdca tvoja rodina.

Marian Vojtko

Marian Vojtko

Bloger 
  • Počet článkov:  289
  •  | 
  • Páči sa:  196x

Keď bolo PMD 85 hitom, uchvátili ma počítače. Na istý čas sa mi stali profesiou... Napokon ma však uchvátil Niekto iný. Zoznam autorových rubrík:  Zo životaSvet v ktorom žijemedumkyKocúrkovo SRslovenčinaCirkev v súčasnostifinancovanie cirkviModlitbyŽivot KristaDejiny CirkviKristus a myZaujimavosti o svätých a cirkvMyjavaSpomienkyXXXLNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu