O čom nás vlastne presviedča reklama?

Autor: Marian Vojtko | 23.4.2014 o 16:43 | (upravené 23.4.2014 o 17:16) Karma článku: 4,17 | Prečítané:  727x

Cieľom reklamy je zaujať, upriamiť pozornosť na daný výrobok, či značku. Autori reklamy sa preto ani nesnažia podať podrobné informácie o predmete ponuky; práve naopak: vyvolať v ľuďoch istú dávku zvedavosti, zapôsobiť na city, či zaujať humorom. Takto môžeme v televízii sledovať lepičov plagátov à la Pat a Mat; ideálnu rodinku, ktorá ideálne bankuje; baču s valachom, ktorí kupujú to, čo nemajú... Niekedy však snaha zaujať ide do absurdity, takže reklama sa vlastne stáva anti-reklamou. Napríklad: ak splátková spoločnosť na seba upozorňuje, že patrí medzi "šmejdov"...

Prednedávnom blogersko-redakčná strážkyna médií kritizovala RTVS za reportáž o šmejdoch, pretože v nej použila ilustračný záber, na ktorom bolo vidieť logo splátkovej spoločnosti Quatro.

Nebol som nikdy zákazníkom tejto spoločnosti, preto nemám skúsenosť, či ju radiť medzi šmejdov.
RTVS by si asi mala dať v reportáži väčší pozor, aby sa tam neobjavilo logo niekoho, o kom reportáž nie je.

Ale čo na svoje zaradenie medzi šmejdov hovorí samotné Quatro?

Tu je aktuálna reklama, ktorá nás ohlupuje v televíznom vysielaní:
Nech žije Klára, ktorá si šla kúpiť kvety, a kúpila práčku.
Ruky hore pre Mareka, ktorý si skočil po pečivo, a kúpil bicykel.
Aj pre Jána, ktorý len vybehol na tenis, a má televízor.
Nech žije Lenka, išla von so psom, a teraz sa teší z novej mikrovlnky.
Ruky hore pre Petra, ktorý si šiel kúpiť knihu, no kúpil rovno gauč.


Nie je jeden zo znakov šmejdov to, že zákazníkov presviedčajú, aby si kúpili omnoho viac a úplne iné, než pôvodne chceli?

Netvrdím, že Quatro sú šmejdi. Ale oni sami to o sebe v tejto reklame hovoria...

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Kto bude na Vianoce dokladať tovar? Firmy nevedia nájsť brigádnikov

Vo väčších mestách ponúkajú brigádnikom aj štyri eurá za hodinu, ale nikto nemá záujem.

SVET

Deň, ktorý navždy zostane dňom hanby USA

Od útoku na Pearl Harbor ubehlo 75 rokov.

PLUS

Anton Zajac: Šancou pre Slovensko je nová, slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu.


Už ste čítali?