Po zaplatení si skontrolujte bloček

Autor: Marian Vojtko | 25.3.2014 o 9:46 | (upravené 25.3.2014 o 11:46) Karma článku: 7,32 | Prečítané:  348x

Veľká časť kupúcich sa v obchodoch pri výbere tovaru riadi aj podľa ceny. Ekonomická situácia nás núti zvažovať, čo a za koľko kúpime. A ak sa niekde objaví akciová cena, tak to pritiahne našu pozornosť. Problém je, že cena, uvedená pri tovare, alebo aj akciová na pútači, niekedy nesúhlasí s cenou, ktorú vám nablokuje pokladníčka. A tak je vhodné si bloček radšej hneď prekontrolovať.

Pri včerajšej návšteve Tesca mi udrel do očí veľký plagát: polotučné mlieko pre držiteľov karty Clubcard zlacnené z 0,99 na 0,59 €.
Tak som si do vozíka, kde už som mal paradajky - kilové balenie z 2,09 na 1,09 € a aj ďalšie veci, pridal celý kartón, čiže 12 kusov mliek.

Pokladníčke, keď išla blokovať mlieko, som povedal, že by malo byť v akcii.
"Áno," odpovedala, "ale ono to nablokuje plnú sumu a až na konci to odráta."

Po zaplatení a naložení tovaru som si zbežne pozrel bloček, zvlášť či to odrátalo zľavu za mlieko.
Hneď mi udrela do očí podivná cifra: "zľava - 4,76 €". Pri 12 kusoch zľava 40 centov dáva 4,80. Je to teda divná matematika, ale kvôli 4 centom sa predsa nebudem zdržiavať a doťahovať.

Potom som si však všimol nablokovanú cenu za padajky 2,09 €. Veľká ceduľa v regáli jasne hovorila o akciovej zľave. Toto už je zrejmé klamanie kupujúceho, tak som sa predsa vybral k pultu pre reklamácie.

Príslušnej pracovníčke som ukázal blok s komentárom, že paradajky by mali byť v akcii o euro lacnejšie. Neveriacky pozrela do bloku a vzala si aj tovar so slovami: "Tak to mi teda poďte ukázať!"
Ako psík som sa za ňou aj s celým nákupom ponáhľal do oddelenia zeleniny. Pani sa učiteľsky obrátila ku mne: "Tak kde to máte?"
"Tu," ukázal som na regál pred ktorým práve stála.
Najprv porovnala, či mne nablokovaný tovar je skutočne taký, ako v regáli s ceduľou. Potom z regála strhla ceduľu s akciovou cenou (ak si medzičasom ďalší kupujúci paradajky brali, tí jej pri reklamácii už ťažko niečo ukážu) a pobrala sa k svojmu pultu. A ja za ňou.

Pri pulte po vykonaní množstva úkonov (z ktorých žiaden som nevnímal, že by smeroval k pokladníčkam, aby ich upozornil na možný problém s akciou) mi napokon vrátila euro za paradajky.

Keď už som teda riešil reklamácie a bol som aj prekvapený zo spôsobu riešenia, tak som si povedal, že sa spýtam aj na tú zľavu za mlieko.
Povedal som, koľko mlieko stálo, koľko bola zľava a aj aká je výsledná suma: že 4,76 za 12 kusov tovaru je nezmysel.
Pracovníčka asi naozaj má nejaké učiteľské gény, lebo zobrala papier a pero a začala mi ukazovať, ako sa tá zľava počíta. Výsledok: 4,80 €.
"Ale prečo je teda na bločku zľava 4,76 , keď má byť 4,80?" znovu som zopakoval otázku, ktorú som jej položil pred týmto matematickým "doučovaním".

"Lebo to tak zaokrúhľuje," povedala suverénne.
"Prepáčte, ale ako sa môže okrúhla suma 4,80 zaokrúhliť na 4,76? Veď to je presne naopak!"

Namosúrená pani otvorila pokladňu, vybrala dve dvojcentovky a strčila mi ich so slovami: "Tu máte VAŠE štyri centy." A otočením sa mi chrbtom dala jasne najavo, že so mnou už skončila.

Na poznámku, že by mali opraviť chybu v systéme už nereagovala.

Je mi jasné, že pri takom veľkom obchode, množstve tovaru a počte kupujúcich, každú chvíľu sa vyskytne nejaký problém. Otázne však je, ako ho kompetentní dokážu riešiť.
Možno, že to pre tú pani je nepríjemné a že je toho na ňu moc. Ale veď práve na to tam je a za riešenie týchto problémov je platená...

Pre nás zákazníkov ostáva len jedno: kontrolujme si bločky a pri reklamácii sa nenechajme odradiť.

 

P.S. A ak niekomu neuznali včera reklamáciu za zlú cenu akciových paradajok, ozvite sa. Ochotne dosvedčím, ako to s tou akciou bolo.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Slovan nemá peniaze ani hráčov a stráca to najcennejšie. Fanúšikov

Viac ako o postupe do play off sa začína hovoriť, či klub vôbec dohrá sezónu v KHL.

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne.

KOMENTÁRE

Úbohá stredná trieda, tá sa vo Ficovom vlaku nevezie zadarmo

Ak sa niektorí chcú mať závratne dobre, musia sa tí ostatní mať horšie.


Už ste čítali?