reklama

1 eurOrange = 9 eur slovenských

Ak si myslíte, že na obrázku vidíte deväť eur, tak sa mýlite.V skutočnosti je to len jedno euro (podľa spoločnosti Orange). Toľko totiž v Orange zaplatíte za telefón, ktorý je v akcii "za jedno euro".

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Skončila mi viazanosť a keďže môj starý telefón už má svoje najlepšie roky za sebou, opýtal som sa v Orange, čo mi môžu ponúknuť.

Po vymenovaní rôznych možností sme sa dohodli na telefóne za euro, pričom mi zostane ten istý volací program, ako som mal doteraz (+ v rámci vianočnej akcie 3 mesiace víkendy v Orange zadarmo).

Až keď mi slečna predložila na podpis dodatok k zmluve, som sa dozvedel, že okrem 1 eura v hotovosti za akciový telefón, zaplatím v najbližšej faktúre ešte 8 eur ako administratívny poplatok.
Prekvapilo ma to, ale čo už? Aj tak je to výhodnejšie, ako keby som si mal ten telefón kúpiť za plnú sumu.


Zanedlho mi začali pípať esemesky. Orange mi oznámil, že na základe mojej žiadosti mi bol program "volania do všetkých sietí 50" zmenený na "volania do všetkých sietí 50 +".
Keďže som sa ešte veľmi nevzdialil, tak som sa išiel slečny opýtať, aký je v tom rozdiel. Odpovedala, že je to to isté, len sa to teraz inak volá.
"Aha, to preto, aby ste mohli účtovať poplatok 8 eur za zmeny v systéme - ako je uvedené v dodatku zmluvy?" položil som básnickú otázku.
Slečna sa len uškrnula a mykla plecami.


Vie však vôbec sám Orange, koľko a za čo účtuje?

V dodatku zmluvy sú totiž tieto údaje:

kúpna cena telefónu (po uplatnení zľavy zo spotrebiteľskej ceny) s DPH: 1,00 EUR 4)

maloobchodná cena telefónu bez zľavy z jeho spotrebiteľskej ceny s DPH: 80,00 EUR 5)

administratívny poplatok za vykonanie nevyhnutných zmien v systémoch: 8,00 EUR 12)

V prípade ........................................................................
.......... je účastník povinný uhradiť podniku zmluvnú pokutu vo výške: 71,00 EUR 16)
Zmluvná pokuta predstavuje rozdiel medzi bežnou maloobchodnou cenou telefónu bez zľavy z jeho spotrebiteľskej ceny s DPH a kúpnou cenou s DPH, za ktorú podnik predal telefón účastníkovi.


Keď to počítam, jednoznačne mi vychádza, že ak je rozdiel 71 € a cena bez zľavy 80 €, tak kúpna cena po uplatnení zľavy je 9 €.

Takže sám Orange takto priznáva, že telefón predáva nie za euro, ale za 9 eur.


P.S.
Čítate pri podpise zmluvy všetok text husto napísaný drobným písmom na cca 7 stranách?

Ak áno, určite vám neušiel ani tento bod:

"Účastník súhlasí s tým, že ak počas doby platnosti tohto dodatku dôjde na základe jeho žiadosti alebo z dôvodov jeho zavinenia k dočasnej deaktivácii jemu pridelenej SIM karty a v dôsledku toho k obmedzeniu alebo k prerušeniu poskytovania služieb podľa zmluvy o pripojení, že doba po ktorú nebude z týchto dôvodov používať tieto služby sa mu nezapočíta do doby viazanosti. Táto skutočnosť nezbavuje účastníka jeho povinnosti zaplatiť podniku za túto dobu cenu služieb, pokiaľ mu táto povinnosť v zmysle zmluvy vznikne."

Preložené do zrozumiteľnej reči to znamená:
Ak vám niekto v dobe viazanosti ukradne mobil a vy požiadate o zablokovanie SIM karty, tak o dobu od jej zablokovania do opätovnej aktivácie sa vám predlžuje doba viazanosti.
Ale za služby, ktoré počas tejto doby využiť nemôžete, lebo SIM karta je zablokovaná, musíte zaplatiť rovnako, ako keby ste ich využívali.

No nie je to úžasné?!

Marian Vojtko

Marian Vojtko

Bloger 
  • Počet článkov:  290
  •  | 
  • Páči sa:  230x

Keď bolo PMD 85 hitom, uchvátili ma počítače. Na istý čas sa mi stali profesiou... Napokon ma však uchvátil Niekto iný. Zoznam autorových rubrík:  Zo životaSvet v ktorom žijemedumkyKocúrkovo SRslovenčinaCirkev v súčasnostifinancovanie cirkviModlitbyŽivot KristaDejiny CirkviKristus a myZaujimavosti o svätých a cirkvMyjavaSpomienkyXXXLNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu