reklama

Aké vzdelanie treba na pochopenie logiky Ústavného súdu?

Ja som mal štátnice len z cirkevného práva, a hoci som robil z práva aj diplomovku, vidím že toto vzdelanie je pre orientáciu v súčasnej slovenskej spoločnosti absolútne nedostačujúce.Kto mi vysvetlí logiku Ústavného súdu?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

1. Vznik Špeciálneho súdu bol v rozpore s Ústavou SR.

2. Rozhodnutie nebude mať vplyv na procesy, ktoré Špeciálny súd uzavrel.


Ak niečo vznikne v rozpore s ústavou, je to protizákonné. (A preto musí ukončiť svoju činnosť.)

Ak niečo vznikne protizákonne, jeho existencia a činnosť je nezákonná.

Ak je činnosť nejakej inštitúcie nezákonná, nemôžu byť jej rozhodnutia zákonné - a teda platné.


Ak teda Ústavný súd rozhodol o protizákonnosti vzniku Špeciálneho súdu, ako mohol zároveň rozhodnúť o platnosti jeho doterajších rozhodnutí?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mne sa vidí rozhodnutie Ústavného súdu zmätočné.

Otázka je, či ÚS SR pochybil v prvej časti rozhodnutia, alebo v druhej.

Ak pochybil v prvej časti, nezávislosť súdnictva na Slovensku má ešte šancu.

Ak pochybil v druhej časti, šancu na medzinárodných súdnych dvoroch majú všetci, ktorých doteraz Špeciálny súd odsúdil.

Marian Vojtko

Marian Vojtko

Bloger 
  • Počet článkov:  290
  •  | 
  • Páči sa:  230x

Keď bolo PMD 85 hitom, uchvátili ma počítače. Na istý čas sa mi stali profesiou... Napokon ma však uchvátil Niekto iný. Zoznam autorových rubrík:  Zo životaSvet v ktorom žijemedumkyKocúrkovo SRslovenčinaCirkev v súčasnostifinancovanie cirkviModlitbyŽivot KristaDejiny CirkviKristus a myZaujimavosti o svätých a cirkvMyjavaSpomienkyXXXLNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu